13.01.2017 Sławomir Grabowy Jubileusz 70-lecia urodzin

WYSTAWA CZYNNA DO 2 LUTEGO 2017 r. w godzina pracy Biura GTPS

WYDARZENIE NA FB

„Mam siedemdziesiąt lat. Zaczyna się 44 rok mojej dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty. Mam – co mam. Łysy łeb, dziurawe buty i bolące od tych osiemdziesięciu siedmiu albo i stu linorytów – dłubię je na stojąco – nogi. Mam siedemdziesiąt osiem nagród i zasłużoną wcześniejszą emeryturę o wymiarze wprost proporcjonalnym do wzrostu.

Gdybyście mnie zapytali: czy to wszystko się tobie opłaciło? – odpowiedziałbym natychmiast i szczerze: nie. Gdybyście zapytali: czy warto było? – odpowiedziałbym szczerze i natychmiast: tak! Warto było!

Jeżeli rozumiecie o czym mówię, to nie potrzebujecie moich wyjaśnień. Jeśli nie rozumiecie – to tym bardziej.

Więc mam 70 lat. Ale przez cały rok można mi mówić, że wyglądam na 69.”

Sławomir Grabowy

07.10.1016 r. wystawa | Anna Krzemińska | BATIK

ANNA KRZEMIŃSKA

Urodzona w 1989 roku w Płocku. Absolwentka Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 2010 roku brała udział w zajęciach na Uniwersytecie Sorbona „Cours de Civilisation Française de la Sorbonne”. W 2013 r. uzyskała dyplom magistra sztuki z oceną celującą w Pracowni Malarstwa i Pracowni Projektowania Wystaw, jak również w Pracowni Tkaniny Artystycznej. Obecnie odbywa studia doktoranckie na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Prezentowała swoje prace m.in.:

Solo International Art Camp- exhibition and workshop, Gallery Seni Rupi, Surakarta, Indonezja, 2016 r.; 2nd Malaysia International Art Biennale, Dai Ichi Modern Art Gallery, Sungai Petani, Malezja, 2016 r.; One-day show, Ciesniewski / Nocun / Krzeminska, Mostra Art Sessions_London, London, United Kingdom of Great Britain; One-day show of batik, Mostra Art Sessions_Pasym, Galeria Mostra, Pasym, Polska, 2016 r.; „Earth, Fire, Air & Water”- art exchange exhibition of Thai & Polish artists, Centrum Promocji Kultury, Warszawa, 2016 r.; „Potencjały”  wystawa malarstwa, Anna Krzemińska & Alina Dorada-Krawczyk, Centrum Informacji im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Polska, 2016 r.; „Tkanina w miniaturze”, Stowarzyszenie Akademia Łucznica, Polska, 2016 r.; Przegląd Tkaniny Unikatowej 20 x 20 towarzyszący 15. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny w Łodzi, organizowanego przez Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, w Centrum Informacji im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Warszawie styczeń 2016 r., a także w galerii Wyspa Skarbów, Gdański Archipelag Kultury marzec 2016 r.;
11. Międzynarodowy Festiwal Sztuki w Tajlandii, POH-CHANG Academy of Arts, Rajmangala University of Technology Rattanakosin, Bangkok, styczeń 2016 r.; “Natura rzeczy”, Płocka Galeria Sztuki, Płock 2015; „TIMBRE trzy głosy- jedno miejsce” wystawa doktorantów Wydziału Malarstwa ASP w Warszawie, Luteraneum, Kościół Ewangelicko-Augsburski Św. Trójcy, Warszawa, 2015; „Thai- Polish” Art Exchange Exhibition, CMU. Art Center, Chiang Mai, Tajlandia, 2015; Andaman Art Festival 2015 International Art Workshop & Exhibition w Andaman Art Museum, Krabi, Tajlandia, 2015; Wystawa Doktorantów Wydziału Malarstwa Warszawskiej ASP w Galerii Styk ASP w Warszawie, 2014;

Komentarz do prac artystycznych:

W swojej twórczości zarówno w malarstwie jak i w tkaninie artystycznej dąży do Formy Skupionej – jak najbardziej syntetycznego przekazu wizualnego. Według autorki wartością pracy człowieka jest jego skupienie zarówno w celach jak i w drodze ich osiągania. Ideowymi mentorami są dla autorki mistrzowie kultury zen. Poczucie spełnienia daje- perfekcjonizm- jako wartość życia.

Prezentowane obrazy na tkaninie należą do techniki malarstwa bezgruntowego- batiku. Inspiracją dla nich były mity
i wyobrażenia na temat ludzkiej egzystencji kultur pierwotnych, których korzenie były również osadzone w technice batiku.

Cykl batików Anny Krzemińskiej to opowieść o duchowej wędrówce, zaczynającej się, zarówno w kulturze azjatyckiej, afrykańskiej jak i europejskiej, od narodzin z łona Matki Ziemi ku Niebu, gdzie byt człowieczy powraca do Energii Pierwotnej
i odradza się w nowym wymiarze jako istnienie Ducha.

Polub :) WYDARZENIE NA FB

03.06.2016 Marija Djordjevic | kostiumograf | wernisaż wystawy prac

Marija Djordjevic debiutowała w byłej Jugosławii projektując kostiumy do spektakli dramatycznych, telewizyjnych i do filmu. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Belgradzie gdzie uczęszczała na pięcioletni program studiów kształcący zdolności artystyczne zarówno w praktyce teatralnej i filmowej jak i projektowaniu mody. Po ukończeniu studiów magisterskich w Stanach Zjednoczonych w dziedzinie produkcji teatralnej współpracowała z najznakomitszymi instytucjami teatralnymi i zespołami baletowymi Ameryki Północnej. W Nowym Jorku projektowała kostiumy miedzy innymi dla sławnych Juilliard School, Encompass New Opera Theatre, Cedar Lake Company oraz Complexions Dance Company. Współpracowała również z historycznym Berkshire Theatre Festival w Massachussets, z Connecticut Rep (CT), Port Opera (Me), CityDance (DC) oraz Ballet West (SLC).

Jej praca zyskała uznanie US Institue of Theatre Technology, który przyznał jej nagrodę imienia Z. Weisfelda.  Była nominowana do nagrody New York Innovative Award in Design oraz Montrealskiej nagrody META. W Kanadzie miała mozliwość współpracować z instytucjami takimi jak Les Grands Ballets Canadiens, Nouveau Theatre Experimental, Porte Parole, Geordie Productions, Repercussion Theatre, Ininitheatre czy The Other Theatre.

Jej projekty wystawiane były na wielu znanych wystawach na całym świecie, w tym na Praskim Quadriennale. W 2008 Marija otrzymała specjalne zaproszenie na wystawę organizowaną przez New York Public Library zatytułowaną „Stulecie nadzwyczajnych projektantek”.

Od 2001 Marija jest również wykładowcą. Uczyła w National Theatre School of Canada (2009-2015), na Uniwersytecie Concordia w Kanadzie (2011-2012) oraz na University of Connecticut w Stanach (2002-2004).

20.05.2016 wystawa Zbigniewa Romańczuka

Zbigniew Romańczuk

Urodził się w 1960 roku. W 1983 roku ukończył studia w Instytucie Wychowania Artystycznego UMCS w Lublinie. Od 1988 roku był pracownikiem naukowo-dydaktycznym, a od 2006 roku profesorem nadzwyczajnym Uniwersytetu Szczecińskiego. W latach 1993-1994 odbył staż w ramach stypendium w Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Kopenhadze. W 1997 roku uzyskał stopień doktora w dziedzinie sztuk plastycznych w dyscyplinie artystycznej malarstwo na Wydziale Malarstwa i Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. W 2005 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk plastycznych w dyscyplinie artystycznej malarstwo na Wydziale Malarstwa i Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Od 2010 roku jest profesorem nadzwyczajnym Akademii Sztuki w Szczecinie, prorektorem ds. nauki i współpracy zagranicznej.

Działalność artystyczna Zbigniewa Romańczuka dotyczy szeroko rozumianej problematyki obrazu w epoce rozwoju technik reprodukcji, przetwarzania i kreowania obrazów prowadzących do ich hybrydyzacji oraz próbie interpretacji istoty obrazu malarskiego i jego statusu z perspektywy praktyki artystycznej i refleksji teoretycznej. W 2010 r. rozpoczął cykl prac charakteryzujących się wykorzystaniem nowoczesnych technologii cyfrowych w tworzeniu obrazu, możliwych ucieleśnień obrazu. Działania te stały się formą badania relacji pomiędzy obserwatorem, obiektem sztuki i fizyczną przestrzenią galerii. Prace z tego cyklu oparte na zapisie cyfrowym określającym strukturę obrazu składającym się z konfiguracji geometrycznych elementów z efektami optycznymi pokazane zostały m.in. na wystawie Obrazy edytowane w Muzeum Narodowym w Szczecinie, Geometria koloru w Biurze Wystaw Artystycznych w Gorzowie Wielkopolskim, Spatial screens w Galerii Schloss Bröllin Niemcy, Wizualne reprezentacje w Muzeum Lubuskim, Osobliwość obrazu w Galerii ZPAP w Gdańsku, Interaction space w Galerii 022 w Warszawie, Grid system w Galerii Scena, Bałtyckiej Galerii Sztuki w Koszalinie, Singularity of picture w MS Gallery w Wakayamie w Japonii, Moving pictures w Galerii Profil w Poznaniu.

 wydarzenie na fb