GALERIA PUNKT

02.06.2017 | BARDZO MŁODE MALARSTWO

 

WYDARZENIE NA FB

kurator wystawy: dr hab. Marek Model

Filip Kampka
ur. 27 marca 1996 r. w Częstochowie. Student drugiego roku malarstwa w Pracowni Podstaw prowadzonej przez dr. hab. Marka Modela i dr. Sławomira Lipnickiego. W swoim malarstwie szczególną uwagę poświęca człowiekowi i jego deformacji. Poza malarstwem zajmuje się poezją i tworzeniem muzyki elektronicznej. Wierny kibic nowych nurtów oraz trendów muzyki rap w Polsce i za granicą. Brał udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych na terenie kraju. Wiecznie niezadowolony.

Alicja Kostrzyńska
ur. 28 czerwca 1993 r. w Elblągu. Skończyła Liceum Plastyczne w Gronowie Górnym w 2013 r. Studentka malarstwa w Pracowni Podstaw dr. hab. Marka Modela i dr. Sławomira Lipnickiego. Posługuje się gestem i zaburzeniem. Próbuje zrozumieć.

Edyta Kowalewska
ur. w 1991 roku. W 2016 roku kończyła wydział malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku- dyplom w pracowni prof. Krzysztofa Gliszczyńskiego, aneks w pracowni rysunku dr hab. Anny Królikiewicz. Laureatka Grand Prix w VI ogólnopolskim przeglądzie młodej sztuki „Świeża Krew”, finalistka ogólnopolskiego konkursu malarskiego „Promocje 2016″, finalistka interdyscyplinarnego przeglądu sztuki artNoble w Żyrardowie. Autorka licznych wystaw w kraju i za granicą, m. in. w Gdańsku, Wrocławiu, Gdyni, Słupsku, Poznaniu, Berlinie. Rezydentka Kolonii Artystów w Gdańsku.

Alicja Kubicka
ur. w Bydgoszczy, malarka studiująca na piątym roku malarstwa na ASP w Gdańsku. Przygotowuje dyplom pod opieką Krzysztofa Gliszczyńskiego oraz Marka Modela. Zajmuje się malarstwem rozumianym jako farba na płótnie naciągniętym na krosno. Od 2016 roku rezydentka Kolonii Artystów w Gdańsku. Członkini grupy 16deko mobilizującej kulturalne życie Trójmiasta poprzez organizację wystaw i warsztatów artystycznych. Ma na koncie cztery wystawy indywidualne (w Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni i Sopocie) oraz szereg wystaw grupowych na terenie Trójmiasta. Autorka Muralu wykonanego dla Centrum Filmowego w Gdyni.

Mateusz Ostrycharczyk
ur. w 1992 roku w Poznaniu. W 2012. roku ukończył  Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Kole. W tym samym roku rozpoczął studia na ASP w Gdańsku na wydziale malarstwa. Obecnie student 4. roku w pracowni prof. Teresy Miszkin. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i rzeźbą. Prezentowane prace są częścią cyklu „Naczyń Połączonych”. Seria obrazów powstających na przestrzeni dwóch lat przybrała postać strukturalnego alfabetu plastycznego. Kolekcje form, barw i faktury ewoluują, przeradzając się w kolejny dialekt. „Brzask” oraz „Izaak” są realizacjami z sezonu 2015/2016. Biorąc pod uwagę obecnie powstające cykle, są aktualne i wyznaczają dalszy ciąg drogi.

Urszula Maria Sakowska
ur. w 1990 roku, absolwentka Liceum Plastycznego im. Wojciecha Kossaka w Łomży oraz wydziału malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Dyplom w pracowni Sztuki w Przestrzeni Publicznej prowadzonej przez dr hab. Roberta Florczaka, aneks w pracowni Malarstwa pod kierunkiem prof. Mieczysława Olszewskiego. Otrzymała Stypendium Rektora dla najlepszych studentów ASP Gdańsk na rok Akademicki 2014/2015. Zajmuje się malarstwem, ilustracją oraz tkaniną artystyczną. Brała udział w wielu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Inspiracją do cyklu obrazów „Elektrownia” jest budynek elektrowni w Ostrołęce – mojego rodzinnego miasta. Zastane tam wszechobecne rusztowania, rdza i pył odebrałam jako niezwykle teatralne i malarskie. Postanowiłam przenieść te doświadczenie na język sztuki. Nie było to jednak dosłowne odwzorowanie napotkanego krajobrazu a zapis mojego wrażenia jakie po tym zetknięciu pozostało.

12.05.2017 Marek Zajko | GRAFIKA

Wydarzenie na FB

Marek Zajko

W latach 1993-1998 studiował na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dyplom z grafiki obronił w 1998 r. w Pracowni Wklęsłodruku prof. Mirosława Piotrowskiego. Od tego też roku jest pracownikiem Zakładu Grafiki UMK (Pracowni Wklęsłodruku), obecnie, na stanowisku profesora UMK. Od 2015 r. pełni funkcję kierownika Zakładu Grafiki UMK. Uprawia twórczość w zakresie grafiki warsztatowej i rysunku. Swoje prace prezentował na 36 wystawach indywidualnych i ponad 90 wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Jest laureatem nagród i wyróżnień w konkursach graficznych.

——————————————————————————————

Metamorfoza wizerunku – analiza i synteza „portretu” stanowi główny motyw mojego kontynuowanego od kilku lat graficznego cyklu „Studium Pewnej Choroby” i niedawno rozpoczętego „Człowiek Pogryzł Psa”. Buduję własną wizję portretowanej osoby, przy użyciu charakterystycznych dla grafiki środków wyrazu – przerysowań, przetworzeń czy nawet deformacji – powstaje wtedy nowy „obraz twarzy” człowieka. Portret graficzny jest dla mnie nie tyle, odtworzeniem rzeczywistości – ile możliwością autokomentarza – subiektywnego i prowokującego. Realizowany przeze mnie cykl to zapis uniwersalnych ludzkich twarzy, anonimowych symboli, dzisiejszych czasów – tłumu pojedynczych, realnych jednostek, obdarzonych jednak własną indywidualnością. Powstaje tym samym rodzaj żywej dokumentacji, swoiste samo-aktualizujące się archiwum nieuchronnego przemijania człowieka.

 

Wstęp wolny!

04.04.2017 wystawa Aleksandra Szczodry | malarstwo, grafika

Aleksandra Szczodry – ur. w 1983 roku w Warszawie, malarka i graficzka. Od 2013 doktorantka na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie w Pracowni Malarstwa Prof. J. Modzelewskiego. W 2007 uzyskała dyplom z wyróżnieniem z grafiki warsztatowej na Wydziale Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika.

Każdy obraz Aleksandry Szczodry jest wypełniony radością. Oglądając je doznajemy przyjemnego uczucia obcowania z pracami niewymuszonymi i powstającymi
z przyjemności malowania. Ale także przyznania sobie ogromnej wolności w sięganiu po różne środki i sposoby przedstawiania. Eksperymentu.
Inspiracją do powstania cyklu obrazów i grafik ,,Marseille”  była podróż na południe Francji do Marsylii. Dzięki kontaktom z innymi kulturami, w tym różnorodnym pod każdym względem portowym mieście, a także studiowaniu dzieł Picassa, Braqua, Bacona, Gaugina czy Kandynsky-ego, Aleksandrę Szczodry zainteresowały motywy orientalne, żywa kolorystyka, mięsistość materii, mocny ornament, jak również geometryzacja formy.  W niektórych operuje syntetycznym skrótem, redukuje malowane kształty do prostego, graficznego znaku. Inne obrazy wydają się być „notatkami” z natury, czasem robiących wrażenie wprawek w różnych stylach. Ta forma prac wynika bezpośrednio z indywidualnej, emocjonalnej percepcji otaczającej rzeczywistości – i ta właśnie szczerość, spontaniczność i bezpretensjonalność stanowią o sile ich oddziaływania.

Wydarzenie na FB

13.01.2017 Sławomir Grabowy Jubileusz 70-lecia urodzin

WYSTAWA CZYNNA DO 2 LUTEGO 2017 r. w godzina pracy Biura GTPS

WYDARZENIE NA FB

„Mam siedemdziesiąt lat. Zaczyna się 44 rok mojej dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty. Mam – co mam. Łysy łeb, dziurawe buty i bolące od tych osiemdziesięciu siedmiu albo i stu linorytów – dłubię je na stojąco – nogi. Mam siedemdziesiąt osiem nagród i zasłużoną wcześniejszą emeryturę o wymiarze wprost proporcjonalnym do wzrostu.

Gdybyście mnie zapytali: czy to wszystko się tobie opłaciło? – odpowiedziałbym natychmiast i szczerze: nie. Gdybyście zapytali: czy warto było? – odpowiedziałbym szczerze i natychmiast: tak! Warto było!

Jeżeli rozumiecie o czym mówię, to nie potrzebujecie moich wyjaśnień. Jeśli nie rozumiecie – to tym bardziej.

Więc mam 70 lat. Ale przez cały rok można mi mówić, że wyglądam na 69.”

Sławomir Grabowy

07.10.1016 r. wystawa | Anna Krzemińska | BATIK

ANNA KRZEMIŃSKA

Urodzona w 1989 roku w Płocku. Absolwentka Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 2010 roku brała udział w zajęciach na Uniwersytecie Sorbona „Cours de Civilisation Française de la Sorbonne”. W 2013 r. uzyskała dyplom magistra sztuki z oceną celującą w Pracowni Malarstwa i Pracowni Projektowania Wystaw, jak również w Pracowni Tkaniny Artystycznej. Obecnie odbywa studia doktoranckie na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Prezentowała swoje prace m.in.:

Solo International Art Camp- exhibition and workshop, Gallery Seni Rupi, Surakarta, Indonezja, 2016 r.; 2nd Malaysia International Art Biennale, Dai Ichi Modern Art Gallery, Sungai Petani, Malezja, 2016 r.; One-day show, Ciesniewski / Nocun / Krzeminska, Mostra Art Sessions_London, London, United Kingdom of Great Britain; One-day show of batik, Mostra Art Sessions_Pasym, Galeria Mostra, Pasym, Polska, 2016 r.; „Earth, Fire, Air & Water”- art exchange exhibition of Thai & Polish artists, Centrum Promocji Kultury, Warszawa, 2016 r.; „Potencjały”  wystawa malarstwa, Anna Krzemińska & Alina Dorada-Krawczyk, Centrum Informacji im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Polska, 2016 r.; „Tkanina w miniaturze”, Stowarzyszenie Akademia Łucznica, Polska, 2016 r.; Przegląd Tkaniny Unikatowej 20 x 20 towarzyszący 15. Międzynarodowemu Triennale Tkaniny w Łodzi, organizowanego przez Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, w Centrum Informacji im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Warszawie styczeń 2016 r., a także w galerii Wyspa Skarbów, Gdański Archipelag Kultury marzec 2016 r.;
11. Międzynarodowy Festiwal Sztuki w Tajlandii, POH-CHANG Academy of Arts, Rajmangala University of Technology Rattanakosin, Bangkok, styczeń 2016 r.; “Natura rzeczy”, Płocka Galeria Sztuki, Płock 2015; „TIMBRE trzy głosy- jedno miejsce” wystawa doktorantów Wydziału Malarstwa ASP w Warszawie, Luteraneum, Kościół Ewangelicko-Augsburski Św. Trójcy, Warszawa, 2015; „Thai- Polish” Art Exchange Exhibition, CMU. Art Center, Chiang Mai, Tajlandia, 2015; Andaman Art Festival 2015 International Art Workshop & Exhibition w Andaman Art Museum, Krabi, Tajlandia, 2015; Wystawa Doktorantów Wydziału Malarstwa Warszawskiej ASP w Galerii Styk ASP w Warszawie, 2014;

Komentarz do prac artystycznych:

W swojej twórczości zarówno w malarstwie jak i w tkaninie artystycznej dąży do Formy Skupionej – jak najbardziej syntetycznego przekazu wizualnego. Według autorki wartością pracy człowieka jest jego skupienie zarówno w celach jak i w drodze ich osiągania. Ideowymi mentorami są dla autorki mistrzowie kultury zen. Poczucie spełnienia daje- perfekcjonizm- jako wartość życia.

Prezentowane obrazy na tkaninie należą do techniki malarstwa bezgruntowego- batiku. Inspiracją dla nich były mity
i wyobrażenia na temat ludzkiej egzystencji kultur pierwotnych, których korzenie były również osadzone w technice batiku.

Cykl batików Anny Krzemińskiej to opowieść o duchowej wędrówce, zaczynającej się, zarówno w kulturze azjatyckiej, afrykańskiej jak i europejskiej, od narodzin z łona Matki Ziemi ku Niebu, gdzie byt człowieczy powraca do Energii Pierwotnej
i odradza się w nowym wymiarze jako istnienie Ducha.

Polub :) WYDARZENIE NA FB